De garanties van Autotrust

Afhankelijk van de leeftijd van de auto, de kilometerstand en de uitvoering van de auto biedt Autotrust verschillende garantieverzekeringen aan:

  • Autotrust Standaard: auto’s tot 12 jaar en 200.000 km.
  • Autotrust Extra: auto’s tot 10 jaar en 150.000 km.
  • Autotrust Exclusief: auto’s tot 8 jaar en 150.000 km.

Met de Autotrust Garanties kunt u de klant 6, 12 of 24 maanden garantie bieden. Let wel: er zijn geen garantiemogelijkheden voor auto’s ouder dan 12 jaar of met een kilometerstand > 200.000 km. Per garantieperiode van 6 maanden geldt een maximum van 15.000 km. Voor de Autotrust Luxury & Performance geldt een maximum van 10.000 km per garantieperiode van 6 maanden.

Naast bovengenoemde garantiemogelijkheden heeft Autotrust een garantieprogramma ontwikkeld uitsluitend voor exclusieve auto’s.

  • Autotrust Luxury & Performance: de bijlage “Luxury & Performance prijslijst” biedt inzicht in de auto’s die in aanmerking komen voor deze garantiemogelijkheid en de tarieven die Autotrust hanteert.

Voorafgaand aan het afsluiten van een Luxury & Performance garantie dient er altijd een acceptatiekeuring plaats te vinden. Aanvragen van een dergelijke keuring kan via de afdeling Autotrust Zakelijk. De kosten hiervan bedragen €165,- excl. BTW.

Occasiongarantie op elektrische voertuigen

Het is nu, naast de gebruikelijke Autotrust Garanties, ook mogelijk om in uw online Autotrust Portal te kiezen voor een occasiongarantie voor elektrische voertuigen (EV). In bijlage “EV Garantie” vindt u de garantievoorwaarden van dit nieuwe product. Hierbij nog even de belangrijkste kenmerken van de garantie op een rij:

  • Elektrische voertuigen tot 8 jaar en 150.000 km
  • Een looptijd van 6 of 12 maanden.
  • Uitsluitend volledig elektrische voertuigen.

Transparant en zorgeloos

Autotrust streeft er naar zo transparant en eenduidig mogelijk te communiceren met haar klanten. Daarom zorgen wij ervoor dat onze klant uiterlijk één werkdag na het afsluiten van een garantie het garantiecertificaat met bijbehorende voorwaarden per mail ontvangt. Op deze manier is het voor de klant inzichtelijk wat de garantie inhoudt, hoeveel kilometers de klant binnen de garantie kan rijden, de maximale vergoeding per claim, het eigen risico en de garantieduur. Daar komt bij dat onze afdeling After Sales binnen 14 dagen na aflevering van de auto telefonisch contact opneemt met de klant om de garantie en bijbehorende voorwaarden nog eens mondeling toe te lichten.

Heldere communicatie, zodat onze klanten precies weten waar ze aan toe zijn. Dat is belangrijk voor ons. Vanuit dit oogpunt hebben we een aantal punten op een rijtje gezet die wij nog eens extra onder de aandacht willen brengen. Deze tips & tricks voor het verkoopgesprek vindt u hier en dragen bij aan het zorgeloze gevoel van uw klanten.

Voorwaarden

In de bijlage zijn de consumentenvoorwaarden en de garantieoverzichtskaart bijgesloten. Laatstgenoemde is een overzicht van alle onderdelen die gedekt worden binnen de verschillende Autotrust Garanties. Hierbij nog even enkele belangrijke punten op een rij:

  • Onderhoud- en slijtagedelen, olieverbruik en reeds bestaande defecten zijn uitgesloten van garantie.
  • Defecten die zich openbaren in de eerste 15 dagen na de aankoop worden beschouwd als reeds bestaande defecten. Het verkopende autobedrijf blijft hiervoor altijd verantwoordelijk.
  • Getunede auto’s zijn geheel uitgesloten van garantie.
  • Autotrust kan een acceptatiekeuring voor u aanvragen, indien u de garantie vanaf de eerste dag wilt laten ingaan.
  • Autotrust berekent geen abonnementskosten. Wel verlangen wij van onze partners dat er een te bezichtigen voorraad occasions aanwezig is mét een aantoonbare onderhoudshistorie.

Vragen?

Wij verwelkomen u graag als klant en zien de samenwerking met veel vertrouwen tegemoet! Mocht u intussen tijd nog vragen of onduidelijkheden hebben, dan kunt u ons natuurlijk ook telefonisch bereiken (0592-703026). Op werkdagen staan wij tussen 08.30 – 17.00 uur voor u klaar!